Ce este SEO?
SEO (Search Engine Optimization – Optimizare pentru motoare de căutare) este un proces tehnic, analitic și creativ pentru a îmbunătăți vizibilitatea unui site web în motoarele de căutare. SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM (Search Engine Marketing – marketing prin motoare de căutare). SEM are două componente principale:
– promovarea plătită (prin anunțuri și reclame plătite direct către motoarele de căutare)
– promovarea prin tehnici SEO (redactare de blog-uri și articole, link-building, optimizare prin cuvinte, promovare prin social media)
S-ar putea crede că SEO este specific doar pentru Google, dar nu este. Este, de fapt, procesul global de a avea un rang cât mai mare pe oricare din multitudinea de motoare de căutare. Astfel, diferite tipuri de optimizări sunt necesare pentru diferite motoare de căutare.
Majoritatea optimizărilor se vor concentra numai pe motorul de căutare Google, acesta fiind de departe cel mai popular motor de căutare.
Promovarea prin tehnici SEO (căutare organică)
Beneficii
- Traficul este gratuit 100% (cu excepția cazului în care plătiți o agenție).
- Traficul organic are rezultate mai bune decât traficul plătit, deoarece utilizatorii preferă să viziteze rezultatele organice decât cele plătite.
- Foarte greu de făcut în mod corespunzător, SEO este în continuă schimbare și a devenit foarte competitiv de-a lungul anilor.
Dezavantaj
- Search Engine Optimization (SEO) necesită o perioadă semnificativă de timp pentru a avea rezultate. Poate dura luni (sau chiar ani) pentru a se vedea rezultate explozive.
Promovarea plătită (anunțuri și reclame)
Beneficii
- Rezultatele rapide se afișează în partea de sus a motoarelor de căutare din ziua 1.
- Există platformă de auto-servire pe care o puteți gestiona singur. Cu toate acestea, este foarte dificil și necesită încă cunoștințe de specialitate.
Dezavantaj
- Nu este la fel de bun ca și SEO, pentru că atunci când plătiți pentru trafic trebuie să aveți în vedere randamentul investițiilor. E un proces dificil acela de a obține profit pe cheltuiala dumneavoastră.
Cum funcționează SEO?
SEO nu este magie, SEO este despre a face site-ul dumneavoastră mai bun pentru motoarele de căutare și utilizatori.
Misiunea Google este de a organiza datele lumii. Atunci când Google poate înțelege cu ușurință conținutul de pe site-ul dumneavoastră, acesta poate afișa aceste pagini utilizatorilor care caută informațiile, produsele și serviciile pe care le oferiți. Pe măsură ce site-urile web optimizate ajută la îmbunătățirea experienței utilizatorilor, interesul Google este de a clasifica aceste site-uri în poziții superioare.
Cuvinte cheie SEO
Cuvintele cheie sunt idei și subiecte care definesc conținutul dumneavoastră. În ceea ce privește SEO, ele sunt cuvintele și expresiile pe care le caută utilizatorii în motoarele de căutare.
Cuvintele cheie sunt importante, deoarece acestea reprezintă linia între ceea ce caută oamenii și conținutul pe care îl oferiți pentru a umple această nevoie.
„My rule of thumb is build a site for a user, not a spider.„
— Dave Naylor, Bronco.co.uk Managing Director
Scopul SEO nu este ca site-ul dumneavoastră să aibă rangul #1 în motoarele de căutare. Scopul este de a genera potențiali clienți și vânzări pentru afacerea dumneavoastră.
Când proiectați site-ul dumneavoastră pentru motoarele de căutare, atunci ignorați cea mai importantă parte a SEO – clienții dumneavoastră La sfârșitul zilei, rangul #1 în Google este complet inutil dacă site-ul tău nu este proiectat în mod corespunzător pentru a transforma acest trafic în clienți și vânzări!
Unele dintre aspectele importante de luat în considerare, atunci când proiectați site-ului dumneavoastră sunt următoarele:
– adaptarea pentru mobil
– viteza de încărcare a paginilor
– să nu existe link-uri rupte sau pagini defecte
– design atrăgător
– conținut interesant în pagini
Tipuri de SEO
SEO on-site, înseamnă ajustarea anumitor elemente pe site-ul dumneavoastră, astfel încât motoarele de căutare să poată accesa și înțeleage conținutul și structura site-ului. Cu cât ele pot obține mai multe informații și date de pe site, cu atât mai mari sunt șansele site-ului dumneavoastră de a fi clasificat mai sus.
SEO off-site, se referă la acțiunile întreprinse în afara site-ului dumneavoastră. Optimizarea off-site nu ține de dumneavoastră, ci de percepția de către utilizatori a popularității, relevanței și credibilității site-ului. Acest lucru este realizat de alte site-uri/persoane care leagă sau promovează site-ul dumneavoastră și în acest mod „votează” pentru calitatea conținutului site-lui dumneavoastră.
SURSE: wikipedia, 10 Quotes To Guide Your SEO Strategy, MOZ – SEO Learning Center, articole internet
Escort Web page Search engine optimisation Service.